Aki a saját szabályai szerint él – Diane Keaton

Dráma tagozaton végzett, majd a Broadway színpadán debütált. Sosem tartották igazán csinosnak vagy szépnek, mégis Hollywood legnagyobb szívtiprói rajongtak érte. Nem ment férjhez sem, mert azt mondja, nem tudna gondoskodni egy férfiról. A színész mesterségen túl fotós, rendező, műemlékvédő és már saját borászata is van.

Az 1946. január 5-én született Diane Hall nem él éppen unalmas, egyhangú életet.

Négy testvér között a legidősebb volt, a középiskola elvégzése után a New York Playhouse dráma tagozatán tanult, itt vette fel anyja családnevét. A Broadway színpadán az 1968-as Hair musicalben játszott, ahol pucérra is vetkőzött a darab végén. Ekkor figyelt fel rá Woody Allen, aki szintén a deszkákra írt darabjára, a Játszd újra Sam-re szerződtette. Diane be is zsebelt alakításáért egy Tony díjat, majd a színdarabból film lett, amiben újra együtt dolgoztak. Ekkor Woody és Keaton már egy párt alkottak.

Diane és Woody

Kapcsolatuk gyümölcsözőnek bizonyult, hiszen jó pár közös filmet forgattak. Az Annie Hall-t például Allen kimondottan Diane-ről írta. Már csak azért is, mert barátai és családja Annie-nek hívta a lányt és az eredeti családneve is Hall. Ráadásul ő is önbizalom hiányos volt, és egy találkozás kellett ahhoz, hogy beérjen személyisége.

A ma már kultikusnak számító film lett az, amelyért Diane megnyerte az Oscar-díjat.

Woody mellett Francis Ford Coppola is hamar felfigyelt rá. Megkapta a Keresztapában Kay Adams szerepét, s ő nem csak a nézők, hanem Al Pacino fejét is elcsavarta. Az addig csak könnyed filmekben játszó Diane-t végre komolyan vette a filmszakma. Így kerülhetett a Vörösök című történelmi drámába is, amelyben akkori párjával, Warren Beattyvel játszott.

Nancy Reagan, Warren Beatty és Diane Keaton

A nyolcvanas években azért vissza-visszatért a vígjátékokhoz is, kisebb-nagyobb sikerrel. Aztán 1990-ben elvesztette imádott édesapját, s rájött az élet milyen törékeny. Férjhez sosem ment, s ezt nem is bánta, de gyermeket szeretett volna. Ötvenedik születésnapjára sikerült adoptálnia egy kislányt, majd öt évvel később egy kisfiút, akiket egyedül nevelt fel.

Éppen ezért a 90-es évek óta igyekszik jobban megválogatni filmszerepeit.

A kamera túloldalára is átállt, hiszen előbb zenei klippeket, majd filmsorozatokat kezdett rendezni. Kevesen tudják, de a Twin Peaks jó néhány részének is ő volt a rendezője. Fotózni is elkezdett, s belépett egy amerikai történelmi épületek megóvásáért létrehozott egyesületbe, amelyben azóta is tevékenykedik.

Újra forgatott Woody Allennel, akivel ma is barátok. Majd Meryl Streeppel és Leonardo Dicaprióval a Marvin szobája című filmdrámában játszott. Ugyanebben az évben került a mozikba az óriási sikert hozó Elvált nők klubja című film is. Az ötvenes éveiben járó Diane nem is maradt el Goldie Hawntól és Bette Davistől.

Hogy mit tartunk fontosnak az életben, változik. Minden változik. A legnagyobb változás azonban az, amikor valakit úgy szeretsz, ahogy előtte senki mást.

A 2000-es években újra egy párt alkotott régi szerelmével Jack Nicholsonnal, a Minden végzet nehéz című filmben, mert Hollywood végre elkezdte az érett nőket is preferálni. Aztán jó néhány mélyrepülés is keresztezte karrierjét, de ő nem adta fel, dolgozott tovább.

A 2010-es években megírta önéletrajzát, majd három évvel később még egyet, amiből bestseller lett. A mindig is bujdosó nő végre megosztotta titkai egy jelentős részét a nagyközönséggel.

Ma egy borászata s egy bora is van már, a The Keaton. Miután a filmszakma ismét keblére ölelte, igyekszik lépést tartani a trendekkel. 1 milliós Instagram oldala van, hogy kommunikálni tudjon a rajongókkal. Persze ma is dolgozik, s elégedett az életével, mert mint mondja: „A vénség éveinek van egy előnye is: abban is meglátom a szépséget, amiben korábban észre se vettem. De csak azért, mert az elvárásaim sokkal földközelibbek.”

EZ IS ÉRDEKELHET:

Még nincs hozzászólás

Írj hozzászólást

Az email címed nem jelenik meg.