1. A weboldal üzemeltetőjének (a továbbiakban Támogatott) adatai:

Vállalkozó neve:                                Szakáll-Kun Orsolya Emese egyéni vállalkozó
Székhely:                                           8000 Székesfehérvár, József A. u. 10-12. 2/5.
Adószám:                                          66037314-1-27
Nyilvántartási szám:                         31079290
Nyilvántartást vezető szerv:             Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Szabályozó szerv:                              Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Telefonszám:                                     +36-20/353-5926
E-mail cím:                                         info@miragemagazin.hu

A tárhelyszolgáltató adatai:            

Név:                                                    MediaCenter Hungary Kft.
Székhely/telephely:                           6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.
Adószám:                                           13922546-2-03
E-mail:                                                mediacenter@mediacenter.hu

A Támogatott tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Támogatott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesület tagja.

  1. A Támogatott weboldalának címe:
  1. Fontosabb fogalom meghatározások:
  • Támogatás: önkéntesen és ingyenesen vállalt, vissza nem követelhető pénzszolgáltatás, mely a szerződés tárgyát képezi.
  • Támogatott: a támogatási szerződés kedvezményezettje.
  • Támogató: minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely saját vagyona terhére ingyenesen és önkéntesen, vissza nem követelhető pénzszolgáltatást teljesítését vállalja a Támogatott részére a támogatási szerződés keretei között.
  • Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
  1. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

A Támogatott a hatályos Általános Szerződési Feltételeit internetes weboldalán teszi közzé.

  1. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Támogatott és a Támogató közötti támogatási szerződés feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a www.miragemagazin.hu/tamogatas weboldalon keresztül küldött támogatások tekintetében. Amennyiben a Támogató Fogyasztónak minősül ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.

Jelen Általános Szerződési Feltételek minden támogatás nyújtására kiterjed, melyet a Támogató a Támogatott weboldalán keresztül kezdeményez. A támogatás nyújtása során a Támogató köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon található jelölőnégyzet kiválasztásával tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Támogatott és a Támogató között. Amennyiben a Támogatott a támogatás megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Támogató részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Támogató az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Támogatott részére, azonban a támogatási összeget megfizeti, úgy kell tekinteni, hogy a Támogató az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

  1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. július 1. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Támogatóra és támogatásra hatályosak. Jelen Általános Szerződési Feltételek annak visszavonásáig hatályos.

Támogató a támogatás elküldése előtt nyilatkozik arról, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit ismeri, az abban foglaltakat elolvasta és megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadja. A Támogató a támogatás elküldésével elismeri, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

A Támogatott fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a támogatás elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

  1. A támogatások gyűjtésének célja:

A www.miragemagazin.hu online magazin és portál működtetése, fejlesztése és népszerűsítése.

  1. A támogatás menete, a szerződés létrejötte:

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Támogató a támogatást megfizeti. A Támogatottnak jogában áll a szerződéstől elállni, ha a támogatás igénybevétele nem áll módjában vagy annak elfogadása jogszabályba ütköző. Elállás esetén a Támogatott köteles elszámolni a Támogatóval, amennyiben pénzmozgás történt.

A www.miragemagazin.hu/tamogatas/ weboldalon érhető el a támogatási felület és a támogatásra vonatkozó információk. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Támogatott felelősséget nem vállal.

Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásáról és az Adatvédelmi tájékoztató megismeréséről a jelölőnégyzet elfogadásával nyilatkozik a Támogató.

Ezt követően a Támogató kiválasztja, hogy milyen formában kívánja teljesíteni a támogatást. Az „Átutalás” gombra kattintva megjelennek az átutaláshoz szükséges információk, a Támogató a fizetést a saját bankján keresztül teljesíti.

A „Bankkártya” gombra kattintva Támogató a felajánlott összegek közül kiválasztja a számára megfelelőt, majd az „Utalás megkezdése” gombra kattintva tovább lép.

Ezt követően – amennyiben a kiválasztott támogatási összeg megfelel és a Támogató ezt “Az összeg megfelel” gombbal visszaigazolja – kerülnek megadásra a Támogató adatai (név, cím, e-mail cím, telefonszám, esetleg cégnév, adószám és székhely).

A Támogatónak lehetősége van megjegyzést írni a támogatás mellé, ezt az erre szolgáló négyzetbe (“Rendelés jegyzetek”) írhatja bele.

Ezután a Támogató áttekinti a támogatásként felajánlott tételt, tételeket. Amennyiben a támogatás összege nem megfelelő az „Összeg módosítása” gombra kattintva van lehetőség a módosításra. A nem kívánt tétel a „Tétel törlése” gombbal törölhető, majd az „Összeg megfelel” gombra kattintva tovább folytatható a támogatási folyamat.

Amennyiben a támogatás összege megfelelő, Támogató a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával átirányításra kerül a tranzakció véglegesítésére alkalmas felületre (SimplePay).

Támogató ezt követően megadja bankkártyája adatait, majd a „FIZETÉS” gombra kattintva véglegesíti a támogatás küldését.

A jelen Általános Szerződési Feltételek szerint teljesíteni vállalt támogatást a Támogatott külön nyilatkozat megtétele nélkül automatikusan elfogadja és kötelezi magát arra, hogy azt a jelen szerződés 7. pontjában meghatározott céljai megvalósítására használja.

A Támogató elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a weboldalba épített támogatási alkalmazás elektronikus formában, automatikusan tárolja a támogatást, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

  1. Ügyfélszolgálat:

A Támogatott a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Támogatók támogatásokkal kapcsolatos kérdéseire, hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között.

  1. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt a Támogatónak folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

Ha a támogatás elküldését követően szeretné a Támogató módosítani a megadott adatokat, ezt a Támogatott jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Támogatott irányába.

A Támogató a támogatás véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Támogatott a Támogató hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.

  1. Fizetési feltételek:

A Támogatott által üzemeltetett weboldalon keresztül küldött támogatást kifizetni bankkártyával, a SimplePay rendszerén keresztül lehet.

Bankkártyás fizetés (SimplePay): A támogatás összegének kiegyenlítése érvényes bankkártyával történhet a SimplePay (OTP Bank) rendszerének igénybevételével. A támogatás elküldése után a rendszer továbblép az OTP SimplePay fizetési oldalára. A rendszer továbblépését követően a fizetésre a SimplePay Általános Szerződés Feltételeinek rendelkezései vonatkoznak. A fizetés a SimplePay honlapján feltüntetett bankkártyatípusokkal történhet, az OTP online kártyaelfogadó terminálján (VPOS) keresztül (SimplePay). Itt a fizetéshez meg kell adni a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát, lejárati dátumát és érvényesítési kódját (CVC2 vagy CVV2). A Támogató a bankkártya adatainak megadását követően a „Fizetés” gombra kattintva indítja el a tranzakciót. A sikeres fizetésről az OTP SimplePay oldal elektronikus üzenetben küld visszaigazolást.

Támogató tudomásul veszi, hogy a Támogatott által a weboldal felhasználói adatbázisában tárolt személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. A Támogatott által továbbított adatok köre az alábbi: név, számlázási cím, e-mail cím, telefonszám. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay adatkezelési tájékoztatójában, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

A bankkártyás fizetés során felmerülő esetleges hibákért Támogatott nem vállal felelősséget. Támogató a fizetéskor felel azért, hogy jogosult a megadott fizetési mód és eszköz használatára, és hogy a megadott fizetési adatok valósak és pontosak.

A fizetés befejezését követően a rendszer visszalép a Támogatott weboldalára, ahol a következő adatok láthatók: SimplePay referenciaszám, azonosító és a támogatás elküldésének időpontja.

Támogatott kijelenti, hogy a bankkártyával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, gyűjt, tárol, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá. Egyebekben a személyes adatok kezelésére az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezései irányadóak.

A Támogató elfogadja, hogy a támogatás összegéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Támogatónak gondoskodnia kell arról, hogy a számla elektronikus úton kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Támogató köteles a Támogatottat elektronikus levélben értesíteni.

  1. A támogatással kapcsolatos tájékoztatás és felelősségvállalás:

A Támogatott nem köt szerződést kiskorúakkal. Támogató a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.

A Támogatott tájékoztatja a Támogatót arról, hogy a támogatás nem minősül közérdekű adománynak.

A Támogatott tájékoztatja a Támogatót, hogy a támogatásért cserébe termékértékesítést, vagy szolgáltatásnyújtást nem követelhet, feltételeket nem támaszthat a támogatás jelen szerződés 7. pontjában meghatározott cél szerinti felhasználása során.

  1. Adatvédelem:

A Támogatott kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.

A Támogatott megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy Támogatói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén a Támogatott weboldalán és székhelyén érhető el.

  1. Elállási jog:

A Támogatást elküldését követően Támogató a szerződéstől nem állhat el. Támogató a fizetéssel egyidőben elállási jogáról lemond.

Támogatott jogosult és köteles elállni a szerződéstől amennyiben a támogatás elfogadása jogszabályba ütközik. Ebben az esetben Támogatott a teljes összeget visszautalja Támogató részére.

  1. A Támogatott tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Amennyiben a Támogató (ha Fogyasztóként jár el) a Támogatott tevékenységével kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Támogatott felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton (Szakáll-Kun Orsolya Emese egyéni vállalkozó, 8000 Székesfehérvár, József A. u. 10-12. 2/5.), vagy elektronikus levél formájában (info@miragemagazin.hu) teheti meg.

A Támogatott minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Támogatott köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Támogató a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Támogatott a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Támogatónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Támogatónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt a Támogatott – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Támogatott indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Támogatott köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a Támogató neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Támogató panaszának részletes leírása, a Támogató által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Támogatott nyilatkozata a Támogató panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Támogató aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Támogatott a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Támogatott köteles a Támogatót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Támogató lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Támogatott a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

  1. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Bíróság előtti jogérvényesítés:

A Támogatott ezúton tájékoztatja a Támogatókat (amennyiben Fogyasztóként járnak el), hogy amennyiben a Támogató nem ért egyet a Támogatott válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Támogató lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy a Támogatott székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Támogató.

A Támogatott székhelye szerinti Békéltető Testület:

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: +36-22/510-312
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Levelezési cím: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszám: +36-72/507-154
Mobil: +36-20/283-3422
Fax: +36-72/507-152
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszám: +36-76/501-525; +36-76/501-532
Mobil: +36-70/938-4765
Fax: +36-76/501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: +36-66/324-976
Fax: +36-66/324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu/index.php?id=1317

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: +36-46/501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bokik.hu/bekelteto-testulet

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36-1/488-2131
Fax: +36-1/488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36-22/510-310
Fax: +36-22/510-312
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: +36-96/520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.gymsmkik.hu/bekelteto

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: +36-52/500-710; +36-52/500-745
Fax: +36-52/500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. kapucsengő: 6
Postacím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: +36-36/416-660/105 mellék
Mobil: +36-30/967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Honlap: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba
Telefonszám: +36-20/373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: +36-34/513-010; +36-34/513-012
Fax: +36-34/316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu
Honlap: www.kemkik.hu/bekelteto-testulet

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 1.
Telefonszám: +36-32/520-860
Fax: +36-32/520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-nograd.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefon/Fax: +36-1/792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: +36-82/501-026; +36-82/501-000
Fax: +36-82/501-046
E-mail: skik@skik.hu
Honlap: www.skik.hu/bekelteto-testulet-159

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: +36-42/420-180
Fax: +36-42/420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefon: +36-74/411-661
Mobil: +36-30/664-2130
Fax: +36-74/411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.huHo
nlap: www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszám: +36-94/312-356; +36-94/506-645
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefonszám: +36-88/814-121; +36-88/814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: +36-92/550-513
Fax: +36-92/550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Támogató és a Támogatott között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Támogató megkísérelje a vitát közvetlenül a Támogatottval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Támogatónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Támogató hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Támogató kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Támogató nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a Támogatott nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • a Támogató álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Támogató nyilatkozatát arról, hogy a Támogató a Támogatottal közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a Támogató nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • a Támogató aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Támogató bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Támogatott írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Támogató rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Támogató meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Támogató fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Támogató jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

  1. Online vitarendezés:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Támogatók (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online termékvásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Támogató panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

  1. Vegyes és záró rendelkezések:

A Támogatót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

  1. Vonatkozó legfontosabb jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. július 1. napján lépnek hatályba, az ezt követően küldött támogatások, szerződések tekintetében alkalmazandók.