Így hozd ki a legtöbbet az online vásárlásból

Az online vásárlásnak vannak előnyei és vannak hátrányai, de a vásárlási élményt egy kis odafigyeléssel, különböző praktikákkal lehet javítani.

Mutatjuk, mire érdemes odafigyelni:

Image by gpointstudio on Freepik

Tájékozódjunk előre

Érdemes például előre tájékozódni kicsit, melyek azok a termékek, amiket érdemes, és melyek azok, amiket egyáltalán nem érdemes internetes vásárlás során beszerezni. Egyes termékeket jobb online vásárolni, mint másokat, mert számtalan fogyasztói véleményt, kedvezményt vagy egyéb ajánlatot találhatunk rájuk. 

A rendszeresen használt tárgyak (például laptop, telefontöltő, poggyász vagy tankönyv) esetében az internet lehet a legjobb hely az ajánlatok összehasonlítására. Ha azonban olyan dolgokra van szükségünk, amiknek hosszan meg kell tartaniuk az értéküket (például egy autó), vagy azonnal szükségünk van rájuk (például élelmiszerek), a személyes vásárlás lehet a jobb megoldás.

Néhány dolog, amiket érdemes online vásárolni:
Érdemes ruházatot online vásárolni, ha pontosan tudjuk, milyen színt, stílust és méretet szeretnénk. Ugyanez a helyzet a babakellékekkel, pelenkákkal, tápszerrel, élelmiszerekkel, ha már ismerjük őket. Az állateledel olcsóbb ha nagy tételben interneten rendeljük. A könyvek sem okozhatnak csalódást, és ajándékot is érdemes olykor online venni, hiszen így megúszhatjuk a csomagolást és postázást.

Dolgok, amiket nem érdemes online vásárolni:
Ha fel akarjuk próbálni, meg akarjuk érinteni a ruházat anyagát, ne rendeljük meg a ruhát a neten. Ugyanez a helyzet minden más olyan tárggyal is, amit nem ismerünk, amit először megismernénk, megnéznénk. A nagyon nehéz dolgokat sem érdemes az internetről megrendelni, mert azok szállítási költsége túl magas lehet. Azokat a termékeket is jobb, ha személyesen vesszük meg, amiket ki szeretnénk próbálni – parfüm, sminktermékek és sok egyéb.

Nézzünk utána a webáruháznak

Arról is érdemes tájékozódni, milyen maga az adott webáruház. Olvassuk el a weboldalon található adatvédelmi tájékoztatót, ami fontos tudnivalókkal szolgálhat például az áru visszavételéről. Nézzünk utána a kiskereskedő webhelyén található véleményeknek, valamint olyan harmadik felek véleményeit is böngésszük át, mint a Google és a Facebook. Ez segíthet kideríteni, hogy a kereskedő megfelelő-e, hogy lehet-e bármilyen probléma a termékkel, amit megvásárolni készülünk. Tudjuk meg a webáruház mióta működik, és vannak-e negatív vélemények, visszajelzések ügyfelektől.

Olvassunk utána a terméknek

Érdemes a megvásárolni kívánt terméknek is részletesen utána olvasni, így kevesebb meglepetés érhet minket. Olvassuk el a leírását. Győződjünk meg róla, hogy tudjuk, miből készült, jár-e rá garancia, milyen méretek állnak rendelkezésre. Ezzel elkerülhetjük a nem kívánt meglepetéseket, amelyek időbe, pénzbe és fejfájásba kerülnek, amikor a termék megérkezik.

Figyeljük a közösségi médiát

Érdemes követni a közösségi médiában is azokat a webáruházakat, ahonnan vásárolni akarunk. Az online kereskedők gyakran reklámozzák eladásaikat és akciós termékeiket a Facebookon, az Instagramon és más közösségi média csatornákon. Ha követjük kedvenc cégeinket a közösségi médiában, lehet, hogy az elsők között láthatjuk és vásárolhatjuk meg a legújabb ajánlatokat. A vevők által megfogalmazott kritikákról is értesülhetünk.

Online vásárolni sok esetben előnyös, és ha előtte tájékozódunk, kevesebb csalódás érhet.

nyitókép: Image by ArtPhoto_studio on Freepik

EZ IS ÉRDEKELHET:

Még nincs hozzászólás

Írj hozzászólást

Az email címed nem jelenik meg.